Odlet od:
Návrat do:
Počet nocí:
- - -
Odlet z:
- - -
Destinace:
- - -
Poč. osob:
- - -
Cena :
- - -
Strava :
- - -
Ubytování :
- - -
Profil :
- - -
VYBERTE DÉLKU POBYTU
VYBERTE MÍSTO ODLETU
POČET DOSPĚLÝCH
POČET DĚTÍ OD 2 LET
VYBERTE CENOVÉ ROZPĚTÍ
VYBERTE TYP STRAVOVÁNÍ
VYBERTE TYP UBYTOVÁNÍ
VYBERTE DALŠÍ PARAMETRY
Vyčistit formulář  

21. prosinec 2018
2. VLNA FIRST MINUTE AKCE A SLEVY PRO TUNISKO PEVNINA A OSTROV DJERBA LÉTO 2019
Vážení obchodní přátelé a milí klienti naší CK,  dovolujeme si Vás informovat, že 2. vlna... více


13. listopad 2018
NOVÁ TURISTICKÁ TAXA PRO TUNISKO PEVNINA A OSTROV DJERBA 2019
Důležitá informace: NOVÁ TURISTICKÁ TAXA PRO DESTINACI TUNISKO pevninu a ostrov DJERBA!!!! V Tunisku... více


16. červenec 2018
EGYPT - DOPORUČENÍ MZV OHLEDNĚ FAKULTATIVNÍCH VÝLETŮ DO ÚDOLÍ NILU
Vážení kolegové, milí klienti naší cestovní kancláře,   Ministerstvo zahraničních... více



Praktické informace k pobytu - TUNISKO

DŮLEŽITÁ UPOZORNĚNÍ PRO KLIENTY!!!

 

  • CK Best Reisen nenese jakoukoli odpovědnost za zcizení osobních věcí svých klientů v hotelech a doporučuje pronájem hotelových trezorů pro umístění cenných věcí.
  • Nápoje a potraviny zakoupené mimo hotelový areál je zakázáno nosit a konzumovat v prostorách hotelu. Rovněž není dovoleno vynášet ručníky z hotelového pokoje na pláž a k bazénu.
  • CK Best Reisen doporučuje svým klientům konzultovat a zakupovat fakultativní výlety výhradně u svého delegáta, čímž budou mít zaručenu kvalitu nabízených služeb a zároveň se na tyto výlety vztahuje pojištění od CK.
  • CK Best Reisen nenese odpovědnost za kvalitu a výši ceny jakýchkoliv předmětů zakoupených během pobytu v Tunisku (zlato, kůže,…).
  • Před cestou do destinace doporučujeme směnit české koruny za dolary či eura, českou měnu zde neakceptují.
  • Upozorňujeme naše klienty, že v průběhu hlavní sezóny (červen – září) může dojít k vyčerpání kapacity lehátek a slunečníků u jednotlivých hotelů. Totéž není vyloučeno u pronájmu TV a ledniček. CK Best Reisen nenese odpovědnost za vzniklou situaci.
  • V destinacích obecně platí, že lehátka u bazénu i na pláži jsou za poplatek (výjimku mají služby all inclusive), slunečníky jsou zdarma.
  • CK Best Reisen nemá vliv na rozmanitost či množství stravy poskytované hotelem v rámci příslušných stravovacích programů, stejně jako na množství a kvalitu animačních programů, umístění pokoje v areálu hotelu či výhled z okna pokoje, stejně tak nelze ovlivnit vzdálenost pokoje od jídelny, recepce apod. Uvedené vzdálenosti v katalogu CK od pláže, centra atd. jsou orientační, stejně jako popisy služeb a programů all inclusive u jednotlivých hotelů.
  • Upozorňujeme klienty, že pokud hotel disponuje plážovým barem, většinou jsou zde k dispozici pouze nealkoholické nápoje, případně pivo.
  • Úroveň a rychlost služeb poskytovaných personálem hotelů odpovídá místním zvyklostem a mentalitě obyvatelstva. Proto je nutné počítat mnohdy s menší zkušeností a určitou ležérností, ale na druhou stranu často s velmi přátelským a milým přístupem. Úroveň služeb vždy vychází především z místních podmínek a zejména při cestách do mimoevropských zemí nemusí vždy odpovídat standardům a očekáváním evropských cestovatelů. Upozorňujeme na skutečnost, že nabídka aktivit a služby poskytované hotelem zdarma či za poplatek platí v době vydání katalogu a rozhodnutím hotelu se může v průběhu sezóny změnit.
  • Služby delegáta představují asistenci po příletu a před odletem v souladu s letištními zákony (v určitých zemích má do prostoru letiště povolen vstup pouze klient s platnou letenkou) v místě dovolené, zajištění transferu z/na letiště v místě pobytu, úvodní informační setkání v hotelu v předem stanovenou dobu. V případě další potřeby je možné (na vlastní náklady klienta) využít telefonický kontakt. Nemusí se vždy jednat o stejného delegáta. Z důvodu ubytování transferovaných klientů v různých lokalitách nemůže být povinností delegáta asistence při přihlašování či odhlašování klientů v hotelu.
  • Ve většině cílových zemí se nedoporučuje používat vodu z vodovodu k pití a vaření. Vodu k těmto účelům Vám doporučujeme zakoupit v místních obchodech nebo v hotelu. V hotelech se solárním topením teče občas vlažná voda. V některých zemích může docházet i k opakovaným (krátkodobým) výpadkům elektrické energie a v zásobování vodou. S tím pak samozřejmě souvisí i výpadek klimatizace. Elektrické napětí a elektrické zásuvky ne vždy odpovídají českým normám.

 

TURISTICKÁ TAXA

Tunisko - Tunisko pevnina, Djerba

V Tunisku je zavedena povinná pobytová taxa, která je splatná na místě v ubytovacím zařízení. Její výše se odvíjí od kategorie daného ubytovacího zařízení. Přibližná výše této pobytové taxy je v 5* a 4* hotelu cca 3 TND/osoba /noc, ve 3* hotelu cca 2 TND/osoba /noc a ve 2* hotelu cca 1 TND/osoba /noc. U pobytů do 7 nocí je účtován skutečný počet nocí, u pobytů 7 nocí a více je účtováno pouze 7 nocí. Pobytová taxa se platí pouze za osoby starší 12 let včetně. Upozorňujeme, že výše pobytové taxy může být během sezóny změněna. Případné změny naleznete na www.mzv.cz.

 

Průběh ubytování: Na recepci klient odevzdá 1x vytištěné komplexní cestovní odbavení, jehož součástí je hotelový voucher. Dále klient obdrží z recepce kartičku „fiche voyageur“, kterou je povinen vyplnit. Upozorňujeme, že dle mezinárodních směrnic v případě ranního příletu má hotel právo ubytovat klienty mezi 13. - 14. hodinou daného dne. Klienti s all inclusive začínají čerpat tyto služby ihned po ubytování, klienti s polopenzí začínají večeří (popř. snídaní – u pozdního příletu). Některé hotely u služby polopenze kompenzují zmeškanou večeři z důvodu pozdního příletu obědem, tato služba je však plně v kompetenci hotelu a CK Best Reisen nemá na její poskytnutí vliv. Zmeškaná večeře z důvodu pozdního příletu nezakládá nárok na reklamaci.

 

Delegáti: Povinností delegáta CK Best Reisen je asistence na letišti při příletu a odletu. Z důvodu ubytování transferovaných klientů v různých lokalitách nemůže být povinností delegáta asistence při přihlašování či odhlašování klientů v hotelu. Většinou den po příletu je navštíví, poskytne jim informace k pobytu, pomůže vyřídit případné reklamace a rovněž jim nabídne výlety. Je třeba vzít na vědomí, že delegát se stará o více hotelů a může se stát, že se z různých důvodů nezávislých na něm dostaví do hotelu se zpožděním anebo změní čas schůzky. Delegát navštíví klienty 2-3x do týdne (časy těchto schůzek klient najde na informační tabuli CK Best Reisen a konají se u recepce). V případě další potřeby delegáta je možné (na vlastní náklady klienta) využít telefonický kontakt.

 

Den odletu: Většinou den před odletem navštíví klienty delegát s informacemi k odletu a vyvěsí tyto informace na informační tabuli CK Best Reisen. V den odletu jsou klienti povinni opustit pokoj do 12. hodiny a odevzdat klíče na recepci!!! Zavazadla je možno nechat na recepci nebo ve zvláštní místnosti „baggagerie“. Možnost případného pozdějšího opuštění pokoje je třeba dohodnout předem s recepcí a za tuto službu je třeba počítat s poplatkem cca30 - 40 TND. Klienti s polopenzí končí snídaní a klienti s all inclusive čerpají tyto služby většinou do 12. hodiny (případné pozdější čerpání je plně v kompetenci hotelu). Zmeškaná snídaně z důvodu ranního odletu není kompenzována hotelem a nezakládá právo na reklamaci vůči CK Best Reisen. Zároveň žádáme klienty, aby si pro klidný průběh odbavení na letišti zkontrolovali, zda mají pas a ostatní cestovní doklady (komplexní cestovní odbavení, druhá část vstupní kartičky) a zda je uložili do příručního zavazadla. V čas odjezdu od hotelu je třeba čekat na recepci, kde klienty vyzvedne buď delegát nebo řidič s označením CK Best Reisen. Pokud se klient nedostaví včas k odjezdu a zmešká transfer, musí se dopravit na letiště na vlastní náklady. Upozorňujeme, že se většinou jedná o charterové lety a může dojít v den odletu k neplánovanému zpoždění letu. Případné zpoždění letadel z technických důvodů nezakládá nárok na reklamaci vůči CK Best Reisen. Prosíme klienty v den odletu pečlivě sledovat informační tabuli, kde budou informace o případných změnách odletu. Na letišti po pasové kontrole lze koupit ještě poslední dárky v duty free shopech, které však přijímají pouze zahraniční volně směnitelnou měnu (EURO, USD), nelze v nich platit tuniskými dináry.

 

Časový rozdíl: V Tunisku není zaveden letní čas, proto je zde od konce března do konce října o 1 hodinu méně než v ČR.

 

Recepce: Služba na recepci je přítomna 24 hodin denně a recepce je zodpovědná za údržbu a úklid pokojů. Zde taky můžete žádat všechny služby související s Vaším pobytem v hotelu, např. výměnu žárovek, extra polštáře apod. Prosíme, berte na vědomí, že přidělování pokojů

je v plné kompetenci vedení hotelu (recepce) a naše cestovní kancelář na ně nemá žádný vliv. Za třílůžkový pokoj je v Tunisku považován obecně dvoulůžkový pokoj s přistýlkou. U čtyřlůžkového pokoje jsou přistýlky dvě, čímž se obytný prostor podstatně zmenšuje. V zájmu Vaší vlastní bezpečnosti prosíme, abyste při odchodu z hotelu nechávali klíče od pokojů na recepci. Na recepci si lze objednat buzení během předcházejícího dne nebo večer.

 

Trezor: Lze pronajmout na recepci, stačí říci slovo „sejf“. Poplatek činí cca 2 - 5 TND na den a též se platí kauce cca 10-20 TND, ta se vrací při vrácení klíče na recepci. Hotel nezodpovídá za volně ložené cenné věci na pokoji.

 

Měna: Tuniskou měnou je tuniský dinár (1 TND), který se dělí na 1000 milimů (M). 1 TND = cca 8 Kč (10/2018). Českou měnu v Tunisku neakceptují, ani na recepci v hotelu!!! Výměnu peněz můžete provést na recepci nebo v bance. Žádné poplatky za výměnu se neplatí, mění se v jednotném kurzu. Papírové bankovky existují v hodnotě 5 TND, 10 TND, 20 TND, 50 TND. Mince (dináry) existují v hodnotě 5 TND, 1 TND,1/2 TND. Mince (milimy) mají v hodnotě 100, 50, 20, 10 a 5 M. Pozor, ceny jsou v Tunisku často uváděny v milimech (např. cena coca coly 2000 znamená 2 TND). Doporučujeme si při výměně peníze pořádně přepočítat! Zpětná výměna tuniských dinárů je možná pouze na letišti na základě dokladu ze směnárny o provedené výměně peněz (max. 100 TND/osoba). Uschovávejte si proto doklady o výměně peněz!!! Doporučujeme také, abyste si peníze měnili postupně. Bankomaty akceptují většinu mezinárodních platebních karet. Nedoporučuje se platit kreditní kartou v obchodech.

 

Zdravotní problémy: Každý hotel má svého smluvního lékaře. Stačí kontaktovat recepci. V ceně zájezdu není zahrnuto cestovní pojištění. Klientům doporučujeme pro hladký průběh jejich dovolené k zájezdu přiobjednat komplexní cestovní pojištění K3S (300,-/dospělá osoba a 200,-/dítě 0 - 12 let) nebo  K10S (350,-/dospělá osoba a 240,-/ dítě 0 - 12 let). Jednotlivé typy pojištění jsou rozdílné ve výši plnění v případě pojistné události, proto si před objednáním pojištění pozorně prostudujte tabulku s nabídkou cestovního pojištění uvedenou v sekci "cestovní pojištění". Kartička s číslem pojistné smlouvy a telefonem na nepřetržitou službu 24 hodin denně je součástí komplexního cestovního odbavení, které je klientovi elektronicky zasláno před zahájením zájezdu a klient je povinen si ho 2x vytisknout. U běžných onemocnění se platí v hotovosti (cca 100-150 TND za návštěvu lékaře a předepsané léky), účet po návratu do ČR je třeba zaslat pojišťovně k proplacení. U vážnějších onemocnění klient neplatí náklady na léčbu, je však povinen nahlásit pojistnou událost pojišťovně. Nedoporučuje se pít vodu z kohoutku, neboť má jiné složení minerálních látek a její konzumace může způsobit žaludeční problémy!!! Litr vody v plastikové láhvi v běžném obchodě vyjde na cca 500 M. Rovněž se nedoporučuje konzumovat nabíranou zmrzlinu mimo hotel a led v nápojích. Koupené ovoce je nutné omýt. Léky na žaludeční problémy (Smecta, Ercefuryl) lze koupit v lékárně „Pharmacie“. Cena se pohybuje zhruba na stejné úrovni jako v ČR. Je třeba dávat pozor na silné slunce, používat opalovací krémy s vyšším ochranným faktorem, nosit pokrývku hlavy a dodržovat pitný režim. V areálech i na plážích hotelů se lze opalovat „nahoře bez“. Avšak pravé nudistické pláže v Tunisku neexistují.

 

Doprava: Po městech jezdí hojně žluté taxi. Taxi je celkem levné, avšak je třeba se předem dohodnout na ceně nebo trvat na zapnutí taxametru. Nástupní sazba je 500 M. Cena taxi je cca 1Km=1 TND. Od 21. hodiny se platí o 50% navíc. Jsou maximálně pro 4 osoby + řidič. Cena je pro celé taxi, nezávisle na počtu osob. Lze využít i velmi levných městských busů. Pro dopravu mezi městy lze použít meziměstské taxi tzv. louage nebo vlak.

 

Telefonování: Nedoporučuje se volat z hotelové recepce, je to drahé. V Tunisku existují                    tzv. Taxiphone - veřejné automaty na mince. Předvolba do ČR je 00420, cena hovoru je cca   1 TND za minutu.

 

Pošta: Nazývá se P.T.T. Ceny pohledů dle kvality se pohybují od 100 M do 500 M, známka 600 M. Pohledy klient může poslat z pošty, z recepce nebo k tomu slouží žluté schránky na ulici. Do ČR jdou cca 7 – 10 dní.

 

Nákupy, smlouvání: Turisté nakupují většinu suvenýrů v súkách (na arabských trzích) v medině (historická část města). Mezi suvenýry z Tuniska patří: keramika, výrobky z kůže, ptačí klece, koření, vodní dýmky, olivový olej, víno. Věhlasnou pověst mají ručně tkané koberce. Při nákupu suvenýrů je třeba smlouvat, obchodníci to dokonce očekávají. Obchody s označením „fixed prices“ mají ceny pevné, ale jsou většinou vyšší. Pozor na zlato a stříbro, nemusí být pravé!!! V medině pozor na nekvalifikované tzv. průvodce, kteří za své „služby“ žádají peníze. Tuniské speciality - thibarine (datlový likér) a boukha (fíková pálenka) se pořídí za nejlepší cenu v duty free shopu na letišti.

 

Lehátka, slunečníky: V Tunisku obecně platí, že u hotelu se službou all inclusive jsou lehátka a slunečníky u bazénu a na pláži zdarma (výjimku mají některé městské hotely a hotely se službou polopenze).

 

Bezpečnost: V Tunisku je bezpečno, pouze pozor na pouliční zloděje, hlídejte si kabelky, foťáky, kapsy atd., nenoste velkou hotovost. Při ohlášení ztráty nebo krádeže na policii je klientovi vystaven protokol o ztrátě (,,declaration de la perte“). Potvrzení o krádeži vydá policie jen v případě, kdy byl zloděj dopaden a usvědčen.

 

Pronájem auta: Je zapotřebí předložit řidičský průkaz. V případě zájmu o pronájem auta kontaktujte našeho delegáta nebo recepci. Pronájem nejlevnějšího auta na den vyjde na cca 90 - 100 TND + benzín (1litr – cca 1570 M). Pravidla silničního provozu jsou stejná jako v České republice, maximální povolená rychlost v obci je 50 km/hod. a na dálnici 110 km/hod. „Pozor“ pro zájemce o individuální turistiku - v Tunisku jsou v pondělí uzavřena muzea a historické památky.

 

Fotografování: Fotografování je možné všeobecně bez problémů, je však striktně zakázáno fotografovat nebo filmovat uniformované osoby a policejní a státní objekty. V případě neuposlechnutí tohoto zákazu se vystavujete nebezpečí nepříjemností (zabavení filmů, fotoaparátů apod.). Není vhodné fotografovat věřící při modlitbě a také místní ženy.

 

Oblékání: Respektujte, prosím, místní tradice a oblékejte se decentně, když vycházíte z hotelu. Vyhněte se hlubokým výstřihům a krátkým vystřiženým šortkám, abyste na sebe nepoutali zbytečnou pozornost.

 

Restaurace: Doporučujeme vyzkoušet alespoň jednou za pobyt tuniskou národní kuchyni v místní restauraci. Nabídnou Vám typické tuniské jídlo - kuskus, brik, různé druhy salátů, vše za velmi dostupné ceny. V kavárně můžete ochutnat národní nápoj - mátový čaj, který se podává vařící a je velmi sladký.

 

Internet: V Tunisku existují internetové kavárny "publinet". Cena se pohybuje kolem 2TND/hod. Většina hotelů již umožňuje Wi-Fi připojení na recepci zdarma nebo lze koupit předplacenou SIM kartu s daty. Podrobnější informace o Tunisku můžete získat na některých z oficiálních webových stránek:

www.tunisie.com,

www.tourismtunisia.com,

www.tunisiaonline.com,

www.tunisieinfo.com,

www.ati.tn

 

 

Malý arabský slovníček

Dobrý den - aslama

Nashledanou - bislama

Mír s tebou (uctivější pozdrav) - as- salámu´alajkum

Jak se daří? - šnahuelik? lebés?

Dobře, chválabohu - lebés, hamdu-lláh

Dobré ráno - sabáha ´l-chajr

Dobrý večer - masá´ a ´l-chajr

Dobrou noc - tisbah ´alá chajr

Vítejte -´ahlan wa sahlan

Ano - nám

Ne - lá

Děkuji - šokran

Prosím (žádost) - min fadlak

Dejte mi, prosím … - a´ tini, min fadlak…

Dobře, dobrá - behi

Špatně - mš behi

Jsem Čech - éna tšiki

Čaj - šaj

Káva - qahwa

Voda - má´

Víno - šrab

Pivo - pivo

Kolik? - kadéš

Pláž – šat

Ulice - šara

Více než 20 let zkušeností, více než 20 let důvěry.
Copyright 1994-2019 Cestovní kancelář Best Reisen s.r.o.,
       
Integrated Solution by Metabyte Software
Webdesign & Development by NAUSUS s.r.o.